|
Stiri
IT&C:
Intel
va folosi tehnologii de la AMD?
AMD a adoptat întotdeauna tehnologii dezvoltate de Intel, de obicei
dupa o perioada oarecare de la aparitia lor "în original".
Spre exemplu, MMX a fost implementat relativ rapid de K6, SSE dupa mai
bine de doi ani de Athlon XP, iar SSE2 abia odata cu AMD64. Invers,
Intel nu a adoptat nici o versiune de 3DNow!, nedorind sa încurajeze
dezvoltarea software-ului pentru AMD.Situatia din prezent este deosebita,
AMD oferind platforme pe 64 de biti pentru piata desktop, pe când
Intel a împins aceasta arhitectura doar în zona sistemelor
cu pretentii foarte ridicate, cum ar fi serverele. Costurile sistemelor
bazate pe Itanium sunt mult mai ridicate decât ale celor ce utilizeaza
procesoare AMD64. Data fiind iminenta crestere de popularitate a acestor
platforme de la AMD, Intel ar putea implementa instructiunile x86-64
de la compania texana în viitoarele procesoare Xeon cunoscute
sub numele de cod Potomac. Un dezavantaj al lui AMD este lipsa unui
compilator care sa ajute programatorii sa scrie cod pentru instructiunile
x86-64. Pentru ca Intel sa implementeze aceste tehnologii este necesar
un suport masiv din partea software-ului pentru procesoarele AMD, iar
acest suport ar putea veni odata cu aparitia cândva la mijlocul
lui 2004 a versiunii de Windows special conceputa pentru AMD64.
Asus
lanseaza placi grafice cu chipuri ATI
Asus si-a anuntat de ceva timp intentia de a produce placi grafice cu
chipuri ATI, iar aceasta dorinta s-a materializat acum, prin lansarea
câtorva modele bazate pe diferite versiuni de Radeon. Vom vedea
la lucru placi Radeon 9800 XT cu 256 MB, Radeon 9600 XT, 9600 SE, 9200
SE cu 128 MB si 9200 SE cu 64 MB, purtând emblema ASUSTek. Analizând
cele zece modele curente ale companiei, bazate pe chipuri NVIDIA, putem
concluziona ca ea nu se va lipsi de acestea, colaborarea cu ATI nefiind
exclusiva iar cele cinci modele enumerate reprezinta o simpla completare
a ofertei.
Athlon
XP ''Thorton'' transformabil în ''Barton''
Procesoarele Athlon XP Model 10, supranumite si Thorton, detin forte
nebanuite. Ele nu sunt altceva decât CPU-uri Barton cu jumatate
din cache-ul L2 dezactivat si marcate la rating-uri mai scazute: 2000+,
2200+ si 2400+. Thorton-urile pot fi deosebite de XP-urile obisnuite
ale acestei perioade (Thoroughbred) prin dimensiunea pastilei, identica
cu cea a lui Barton si ceva mai lunga decât la Thoroughbred. Prin
unirea unei punti se poate obtine, ca si în cazul lui Applebred,
un procesor perfect functional cu cache-ul L2 marit. Evident, nu toate
procesoarele suporta aceasta modificare, deci dupa efectuarea acesteia
este necesar un test riguros de stabilitate.
Radeon
9800 XT si 9600 XT lansate oficial
ATI a lansat doua noi chipuri grafice, destinate segmentului high-end
si respectiv de mijloc al pietei. 9800 XT are aceeasi arhitectura cu
9800 si 9800 Pro, diferentele constând în frecventele mai
ridicate la care ruleaza: 412 MHz core, 730 MHz memoria, spre deosebire
de 380/680 (700) pentru 9800 Pro. Cantitatea acesteia va fi, indiscutabil,
256 MB.
Radeon 9600 XT se doreste a fi urmasul lui 9600 Pro, chipul fiind limitat
la doar patru pipeline-uri de randare (fata de opt la familia 9800),
iar frecventa a fost crescuta la 500 MHz pentru core si 600 MHz pentru
memorie. Aceasta din urma poate exista în cantitate de 128 sau
256 MB, la alegerea producatorului placii. Preturile asteptate la aceste
produse sunt de 500$ pentru Radeon 9800 XT si 200$ pentru Radeon 9600
XT.
Half-Life
2 Source Code Leaked!
O buna parte (peste 100 MB si 8000 de fisiere) din codul sursa al mult
asteptatului joc Half-Life 2 a fost scapata pe Internet. Codul are o
vechime de peste o luna, include engine-ul pentru shadere si multe altele,
favorizând aparitia cheaturilor. Drept urmare, este posibila o
noua amânare a lansarii.
|